lørdag 6. september 2008

Fortsatt blomstring




I dag er det grått og trist vær. Skulle ønske det ble litt sol nå i de siste ukene før det blir høst for alvor.



Liljene i hagen blomstrer fortsatt, og det er de orientalske liljene jeg bestilte fra Hageglede i vår. Alle de asiatiske er ferdig for i år. Helleborusene blomstrer og kommer med stadig nye knopper, en iris jeg kjøpte i botanisk hage blomstrer på nytt, og cyclamen hederifolium som jeg kjøpte fra Eurobulb i vår blomstrer også nå. Hyggelig med "vår" på høsten.



Må få kjøpt noen flere jordsekker, slik at jeg kan si meg ferdig med woodlandet/hostabedet for i år. Må jo ha det klart slik at jeg kan begynne der tidlig til neste år. Har bestilt endel høstløk fra Bakker, Zimtrade og Hageglede, og det skal ned i bakken i slutten av september.



Kattene er mindre og mindre ute i kattegården, de merker nok hvilken årstid som nærmer seg. Her om kvelden fanget Veslepus sin første mus som han kom inn med i stua. Mus må være det minst intligente dyr som finnes. Tenk å spasere rett inn i en kattegård!

4 kommentarer:

  1. Ja det må jaggu ha vært en mus med lav IQ !

    SvarSlett
  2. Jepp, den må ha vært meget dum, stakkar *ler* Broren min har også kattegård til kattene sine, og han har opplevd akkurat det samme. Så de må være tette i toppen eller noe sånt. Snakk om å spasere rett inn i løvens hule... ;)

    SvarSlett
  3. Jøss, har du Helleborus som blomstrar på denne tida? Det var ikkje verst!

    SvarSlett
  4. Ja Elisa, det er nesten utrolig atd e blomstrer igjen nå på denne tiden. Jeg importerte de fra Danmark i februar og da var de i blomst. Må være all sola som har vært her i sommer tror jeg...:)

    SvarSlett

Nok en amaryllis i blomst!

 Ja, det dukker opp både det ene og andre her nå både inne og ute. Jeg starter i dag med to amaryllis som jeg plantet i november, men de har...