onsdag 10. september 2008

Høst i hagen



I går ble det ikke noe plenklipp på meg, og neppe i dag heller. Plenen er så våt at det surkler når jeg går der, men den burde absolutt vært klippet. Langragget plen liker jeg dårlig ;)

I hele går frøys jeg så fælt at det måtte være noe annet enn at det var kjølig ute. Joda, feber og vondt i halsen i dag. Så nå er høsten i rute både inne og ute :( Men ikke verre enn at hvis det hadde blitt fint vær så hadde jeg klippet plenen ;)

Så det blir nok en slapp dag foran ovnen i dag også tror jeg.
Hele hagepiffen har gått ut av meg etter alt dette regnet.

Bildet i dag er en Austinrose som heter St. Swithun. Den kjøpte jeg for tre år siden fra Jaksland roser, og i år har den blomstret hele sommeren.




2 kommentarer:

  1. God bedring til deg, høst er noe herk!
    Regn og sykdom er en god undskylning for ikke å få gresset klipt. Mitt gress irriterer meg noe grenseløst.
    God bedring til deg, kos deg foran ovnen!

    SvarSlett
  2. Takk for det, Randine. Jeg tok febernedsettende og gikk i gang med klippingen alikevel mens det var opphold før i dag. Nå regner det igjen og jeg har kost meg foran ovnen. Skjønner godt at grasset irriterer deg, får håpe du får klippet ditt en gang til i høst da :)

    SvarSlett

Nok en amaryllis i blomst!

 Ja, det dukker opp både det ene og andre her nå både inne og ute. Jeg starter i dag med to amaryllis som jeg plantet i november, men de har...