torsdag 30. oktober 2008

20 cm med snø og mus i fella

Her er det kommet 20 cm med snø, men endelig har det blitt opphold nå. Det har blitt mildere ute, og det er bra. Trærne er kjempetunge og det er en fordel at noe av snøen detter av.

I tre dager nå så har det gått en mus i fella pr. dag. I fjor var det museår her, og det var mus i fella flere ganger i døgnet. Det er mulig det er det i år også, for jeg har sett nabokatten med mus i kjeften daglig i hele høst. Det må da en gang bli litt mindre av de små gnagerne?

I går ringte jeg til det lokale gartneriet her, og bestilte en varigert syrin og to magnolia. De kunne ikke garantere at jeg fikk de, men de skulle i hvertfall fakse bestillingen til Nederland. Så gjenstår det å se om de får plantene til våren. Det er jo lov å håpe i hvertfall :)

4 kommentarer:

  1. Så¨vakkert det er med snø.
    Og variegert syrin høres lekkert ut. Er det vanlig syrin som er variegert eller?

    SvarSlett
  2. Misunner deg ikke snøen, men det var noen vakre blåfarger i bildet...
    Så får vi glede oss til våren igjen med nye muligheter.

    SvarSlett
  3. juni, jeg glemte å skrive at bildet i bloggen er fra i fjor. Snø er vakkert, ja.

    Jeg fant et bilde i Hagen for alle fra i fjor, og der sto det en navnesort av vanlig syrin som var varigert. Jeg tro den heter Syringa vulgaris 'Aucubaefolia' hvis jeg ikke husker feil. Den er litt gulbrokete på bildet.

    SvarSlett
  4. randine, det er helt riktig at det er blåfarger på bildet som er tatt 23. desember i fjor. Syntes det passet med litt vinter i bloggen når snøen laver ned her. Av en eller annen grunn så er det alltid "blått" lys rundt juletider. Har nok noe med lyset å gjøre.

    Ja, det er hyggelig å være inne og planlegge neste års krumspring i hagen :)Da er det bare å glede seg til våren igjen.

    SvarSlett

Oppdatering fra planterommet...

 I går pottet jeg om 5 paprikaplanter, og 15 chiliplanter. Jeg priklet også 9 bifftomatspirer over i små potter. Så nå skal jeg ikke så mer ...