torsdag 8. januar 2009

Bestilte frø

I de to siste dagene har jeg fått frødilla. Jeg som ikke skulle kjøpe et eneste frø til...
Jeg har så lyst til å få frem egne busker og trær fra frø, men vet ikke om jeg får det til. Men den som ikke prøver osv..

Fra Impecta:

Paeonia suffruticosa
Magnolia soulangiana
Hydrangea quercifolia
Halesia carolina
Hamamelis virginiana
Actinidia deliciosa
Syringa reflexa
Festuca glauca 'Varna'
Eucalyptus citriodora
Myrtus communis


Fra Zimtrade:

TOMAT F1 Hyb. 'Fantasio'
DIGITALIS p. 'Apricot' - Revebjelle
DIGITALIS purpurea 'Primrose Carousel' - Revebjelle


Fra Plants of Distinction:

Digitalis Elsie Kelsey
Helleborus Double Matt
Helleborus Double Nellie

6 kommentarer:

  1. Hmmmm - spennende, særlig disse fra Impecta! Det blir et "langtidsprosjekt det!
    Mine forsøk av lignende art har alltid strandet, men jeg er ikke i tvil om at du får det til!!!!

    SvarSlett
  2. Ja John, de har mye spennende hos Impecta. Jeg har ørten forsøk på div. frø jeg også som aldri har blitt noe av, så si ikke det ;-)
    Men jeg får bare prøve igjen, og se om jeg har mer hell nå :-)

    SvarSlett
  3. Velkommen til den frøgale verden. Her vil du trives. Mange godbiter du har bestilt deg. Ønsker deg lykke til. Klem

    SvarSlett
  4. Jeg har god erfaring med frøsåing av ulike busker, spesielt husker jeg Eucalyptus citriodore spirte som bare det.

    Glemmer bare ofte at jeg har en litan parsellhage på 200 m2....

    I går sendte jeg også bestilling til Impecta, blant annet endel krukkevekster som jeg kan ha inne.

    Potteplanter om vinteren er undervurdert, synes jeg.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Takk for det, Vivi! Ja, jeg har nok tilhørt de frøgale lenge, for jeg har enorme mengder med usådde frø fra i fjor og enda lenger...Kjøper og kjøper, men skal prøve å få sådd masse i vår.
    Klem til deg også :-)

    SvarSlett
  6. Det var godt å høre Randine, at du har god erfaring med å så busker. Jeg er spent på den eukalyptusen, for den skulle lukte sitron. Parsellhage på 200 kvm er bedre en ingen hage! Stueplanter burde en så mere av om vinteren, for det er hyggelig å ha noe å pusle med. Har du prøvd å så clivia? ;-)

    God helg til deg også!

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...