fredag 17. april 2009

Maraton i hagen

Det høres sikkert merkelig ut, men det er sånn jeg føler det akkurat nå om dagen. Naboen med motorsaga kom litt ut på dagen i dag, så jeg rakk å få gjort litt annet enn å bære kvist ;-)
Jeg fikk det for meg at jeg måtte få bedre plass i drivhuset, så jeg tok ut sitron og mandarintrær, cordyline, phormium, oleander, oliven og alle staudene som jeg har kjøpt og plantet. De står nå i den luneste kroken med tre lag med agrylduk over seg. Da kan de vel ikke fryse har jeg bestemt... yr melder om nattefrost på mandag og tirsdag tror jeg, så en vet jo aldri.

Naboen kom kl.14.00 i dag og holdt på i to timer her i dag også. Nå er vi ferdig med trefellingen for i år. Jeg og yngstemann har brent bål i dag også, og kvisthaugen fra i går og i dag er redusert med over halvparten. Nå skal jeg ikke brenne mer i år, nå har jeg fått nok av røyklukt :-)
Det ligger utrolig masse ved nede ved bekken, for det blr felt noen trær der nede også. Så der har jeg litt av en jobb med å få det opp. Men nå skal jeg ta det med ro i noen dager.

I morgen melder yr om mye kaldere vær, ikke mer enn 6 grader på dagen. I dag har det vært 15 grader med sol og deilig vær.

6 kommentarer:

  1. Det høres ut som du har jobbet for en hel haug med dager i dag.
    Jeg tenkte at om du er redd nattefrosten tror jeg kanskje det ville være verd et forsøk å sette plantene dine på isoporbrett og ha agrylduken over om natta.

    God helg!
    Og jeg har planer om å jobbe litt ute i morgen, håper at noe blir gjorti allefall.

    SvarSlett
  2. Ja Juni, det kjennes sånn ut i kroppen som jeg har tatt flere dager i et jafs...

    Jeg har dessverre ikke noe isoporbrett å sette alle de plantene på, men det var uansett et godt tips!

    Ha en god helg du også! Får håpe du får gjort litt i morgen da :-)

    SvarSlett
  3. Blir vel litt overvekt på den ene delen av 50/50 haging/stolhaging nå! ;-)
    Men slik er nå våren - og vi elsker det!

    Ha en fin helg Marit!

    Ps Mangnolia har jeg ikke, må vel finne plass til en i "nyhagen"! Da det går rådyrtråkk gjennom min hage og!!!

    SvarSlett
  4. Harryford, nei det hadde nok blitt problemer med balansen hvis en skulle ha fordelt det på 50/50. Jeg hadde fått seriøse problemer hvis jeg ikke skulle utnyttet det fine været nå. Det er sånn jeg er i hele dette korte halve året som kalles vår og sommer. Da må alle dager utnyttes ;-) Og når høsten og vinteren kommer sitter jeg jo bare stille...

    Rådyrtråkk liker jeg ikke. Jeg har lest at de ikke er så begaistret for magnolia, men har også lest at de spiser de også...Ikke lett med de rådyra!!

    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  5. Nå vet du virkelig hva 'Motorsagmassakren' står for :)
    Kan tenke meg du kjenner all jobbingen i kroppen. Det er litt av en overgang vi har fra stillesitting om vinteren til full fres når våren kommer!

    SvarSlett
  6. Ja Ninni, det blir vel en litt for stor overgang antageligvis. Her har det vært noe som har lignet på en massakre, ja. Det ligger greiner/ved overalt. Men det går da fremover. Jeg har som mål å være ferdig med å hente veden i hagen innen april er over. det kan da ikke være så galt mål vel? ;-)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...