mandag 13. april 2009

Regnvær

Her regner det skikkelig i dag, men det er helt ok. I går hadde vi bålbrenning nr. 2, og fikk brent opp nesten alt av greiner som nettopp var hugget. De er utrolig saftspente, så det hjalp veldig å få tørket de når vi brant første gangen. Det ligger fortsatt et gammel påbegynt bål under snøen fra i fjor høst, men det må jeg vente med til det har smeltet frem. Ikke lett å få fyr på det tenker jeg ;-) Jeg var i drivhuset nå nettopp, og det røyk fra bålet fortsatt. Den glohaugen var nok temmelig varm i går kveld, så det tar lang til å slukke den tydligvis.

Jeg kjeder meg i dag, for nå har jeg blitt vant til å være ute hele dagen. Så i kjedsommeligheten vasker jeg klær i dag. Like greit det når en ikke kan være ute. Det er en stor fordel at snøen får bløtet seg enda mer opp, for da må jo resten smelte snart?

yr melder om fortsatt nattefrost i lang tid her, så jeg tør ikke sette ut overvintringsplantene enda. Jeg ser frem til den dagen hvor nattefrosten er over, for da får jeg mer enn halvert antall planter i drivhuset ;-)

8 kommentarer:

  1. Ikke bare du som ser fram til å få ut overvintringsplanter fra drivhuset.
    Regner med det blir noe bæring krukker ut og inn fra drivhuset til å begynne med. Jeg tør ikke helt stole på at nattefrosten holder seg unna riktig enda.

    Godt at snøen minker hos deg nå.

    SvarSlett
  2. Elsa, jeg regner med at det er flere enn meg som har drivhuset fullt av div. potteplanter! Mange av krukkene er så tunge at de blir nok bare flyttet ut en gang her ;-)

    Det har striregnet i hele dag, og det hjelper på smeltingen av snøen. Jeg ser frem til å få det helt bart.

    SvarSlett
  3. Jeg kjeder meg også innimellom og gjør husarbeid eller ligger på sofaen.
    Håper nattefrosten snart er over for i år!

    Her regner det også, men jeg regner ikke med mer nattefrost...

    SvarSlett
  4. Randine, nei du slipper nok nattefrost på dine kanter. Her i innlandet kan det være nattefrost til rundt 17. mai...
    Jeg har ikke ligget på sofaen i dag, men har vasket klær og spilt dataspill :-) Noe hygge må en jo ha i kjedelig regnvær!

    SvarSlett
  5. Jeg synes egentlig det var deilig med en innedag i går jeg, kjente det veldig godt at jeg hadde jobbet mye ute i helgen. Gravde og dro i røtter og holdt på med en del tungt. Det ser ut på værmeldingen at vi skal beholde frostnetter en stund til dessverre.

    For å slippe å bære ut og inn har jeg lurt på om det går an å bare åpne vinduet på planterommet. Jeg er litt lat og prøver alltid å finne lure løsninger, men de må jo fungere da...

    SvarSlett
  6. For eit fint ekorn du har i overskrifta! Skjønner kva du meinar med kjedelige innedagar, eg sit på kontoret i dag og føler at solskinnsdagen blir kasta bort fullstendig...

    SvarSlett
  7. Ninni, ja det er ok med en innedag innimellom ;-)
    Jeg vasket klær i hele går, og fikk gjort litt annet også.
    Det burde gå å sette opp vinduet på gløtt i planterommet ditt for å herde plantene og samtidig så får du beskyttet de mot den verste kulda.
    Det gjelder å finne kreative løsninger så en kan spare litt jobb. Du er ikke lat, bare smart... ;-)

    SvarSlett
  8. Elisa, ja det ekornet holder til i hagen her rett som det er. De er søte, ja!
    Så heldig du er som har sol selv om du kaster den bort på kontoret. Her er det grått og det ser ut som det kan bli regn. Får håpe at du får sol en annen dag også!

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...