tirsdag 19. mai 2009

Hagebesøk og planter i posten

Jeg rekker nesten ikke å skrive her, for jeg har så mye å gjøre...

I går fikk jeg beøk av sagae. Det var kjempekoselig å snakke med en som har like dilla på hosta som meg...

På kvelden i går hadde vi sturemøte i hagelaget, og det gikk for det meste ut på å diskutere turen til Ramme gård. Det blir alltid litt logistikk forut for sånne turer med privatbiler, men det går nok bra håper jeg.

I dag har jeg hatt besøk av Bjørg fra Skien, og det var kjempekoselig det også. Vi hagegale har utrolig mye å snakke om... :-)

Jeg fikk plantepakke i posten i dag i fra Solfrid :-) Mange flotte aurikler var innholdet, og de ble omgående plantet ut. Håper de vil trives her!

I ettermiddag og i kveld har jeg gravd ned 60 mustein som en kant mot der jeg har woodland 3 som jeg kaller det. Det ble fint synes jeg, men fyttikatta for en jobb. Jeg fikk i går hentet den gule magnoliaen min som har stått på gartneriet i tre uker. Nå er det slutt å nattefrosten, så nå kunne jeg hente den. Den er nesten like høy som meg, og virkelig litt av en plante. Jeg håper den vil trives og overleve vinteren. Jeg fikk også plantet ut to andre mindre magnolia og to syrinhostensia. I morgen skal jeg plante ut alle hostaene mine! Gjett om jeg gleder meg!

8 kommentarer:

  1. "På kvelden i går hadde vi sturemøte i hagelaget..." Det hørtes trist ut, hihi! (Kunne ikke dy meg, tyrkkleifer kan bli morsomme!)
    Skikkelig koselig å ha besøk av andre hagegale!

    SvarSlett
  2. Kjekt med Aurikler og nye Magnolia og Syrinhortnsia.
    Nedgraving av en mengde murstein må ha vært litt av en jobb...

    Ha en fin hagedag og helg!

    SvarSlett
  3. *ler* Den trykkleifen var jo skikkelig morsom! Sturemøte var veldig hyggelig selv om det hørtes trist ut... ;-)

    Besøk av andre hagegale er veldig hyggelig. Det er noe spesielt å snakke med sine "egne" :-)

    SvarSlett
  4. Randine, det var litt av en jobb å grave ned murstein ja... I natt fikk jeg ikke sove pga. ryggen, så i dag har jeg bare tuslet rundt. Det er noen som aldri lærer... *rødme*

    SvarSlett
  5. Takk for sist, det var hyggelig å se hagen din 'live' , og som jeg sa, du er jo så kunnskapsrik. Jeg glemte helt å ta bilder !!!! Spennende prosjekter hos deg !!!
    Jeg strever med å finne ut hvor jeg skal plante H.ene, men ... det var jo flott at jeg fikk fler enn forventet. Og jeg har allerede noen ønsker for neste år !!! Ikke slit deg helt ut, da. Veldig arbeidssom den skråningen ned mot bekken. Ha en fin helg. Har du lagt ut salgsliste ???

    SvarSlett
  6. Bjørg, takk for sist ja. Det var virkelig hyggelig å ha deg på besøk. Hvis du har lyst kan du komme igjen litt senere på sommeren og ta bilder da. Det er da hostaene er på sitt fineste.

    Du finner nok plass til de, hvis ikke kan jeg overta de vet du ;-)
    Jeg har allerede skrevet en liste for neste år, så det blir nok en import til...

    Den skråningen ned mot bekken er krevende ja, men den skråningen blir nok ikke ferdig i år. Jeg konsentrerer meg om "flata" oppe i år. Mye nok jobb der, og jeg skal PRØVE å ta det med ro.

    Salgsliste er alt for tidlig. De jeg produserte i fjor har så vidt kommet opp. Men den kommer senere :-)

    SvarSlett
  7. Så koselig du har det for tiden med hagegale på besøk :) Og endelig kom Yellow Birden din 'i hus' :) Er spent på den, noen sier at den blomstrer første sesongen etter de har plantet den, mens andre må vente i flere år. Håper din er av de rasktblomstrende! Og så stor da!

    For en kjempejobb du har hatt med mursteinene, 60 stk var jo noen da! Uff, den ryggen din. Det er jo nesten så man kan håpe på regnvær hos deg, så du slipper fristelsen det er å gå ut og fortsette...

    SvarSlett
  8. Ninni, ja det er veldig hyggelig med besøk av andre hagegale :-)

    Den magnoliaen har to navnelapper for sikkerhetskyld. På den ene står det 'Yellow Bird' og på den andre 'Yellow River'. Den er nok gul, men ellers får jeg bare håpe den blomstrer til neste år og se om jeg kan finne ut av det ved hvordan blomsten ser ut. De to er ganske ulike, så det er nok mulig å finne ut av det. Ja, den er kjempestor (og dyr ) ;-)

    Musteinene er i bakken og det er ferdig plantet så langt som jeg kom med de plantene jeg hadde. Har ikke fått tatt bilde enda da...
    Det var en grusom jobb, og jeg er glad for at jeg er ferdig med den delen av jobben. Jeg mangler flere planter (ikke noen bombe), men skal om 14 dager til Ramme gård. Så jeg håper at jeg finner noen der.

    I morgen er det meldt om regn, og da må jeg gjøre rent. Like greit at det regner, ellers hadde jeg vært ute i hagen i steden... ;-)

    SvarSlett

Snøklokkene lever opp til navnet sitt...

På lørdag så jeg et syn som jeg gleder meg til å se hvert år. Jeg har snøklokker på forskjellige steder i hagen. Noen i sol og andre i skygg...