tirsdag 26. mai 2009

Ny sitteplass

Jeg skrev opp en lang liste i går over gjøremål, og fikk i hvertfall gjort en av de. Nemlig å lage en liten sitteplass av skifer som vi fikk i fjor høst. Mannen fikk de i fjor av noen som bare skulle kaste de på en jobb han var, og da sa han selvsagt ikke nei takk. De ligger nå pent i hagen her i nærheten av woodland 3. Det var litt av en jobb, for halvparten måtte graves ned. Det var steikende varmt her i går, hele 23 grader! I dag skal jeg ikke gjøre annet enn å nyte hagen, for ryggen er skikkelig vond etter gårsdagens utskeielser. Yr melder også om regn og torden, og da skal jeg i hvertfall ikke gjøre noe som helst. Legge meg under senga kanskje? ;-) Jeg hater nemlig tordenvær...

Jeg har mange iriser som blomstrer nå, både lave og mellomstore. Jeg har fire som jeg byttet til meg i fjor, og de er mellomstore og uvanlig tidlige. De andre irisene av Iris germanica som jeg flyttet fra halvskygge til full sol i fjor, skal jeg si har kommet seg utrolig fort. Det ser ut som de kommer med knopper alle sammen, men de kan en enda bare så vidt skimte knoppen på. Så derfor må de jeg fikk i fjor være uvanlig tidlige siden de står i samme bed og blomstrer allerede nå. Jaja, det er jo ikke meg i mot ;-)

6 kommentarer:

  1. Oj så heldig, tenk å få skifer!
    Den sitteplassen blir sikkert nydelig.
    Skal si dere har det varmt og godt, det var langt fra så varmt her i går. I dag regner det litt av og til og er ellers temmelig grått og 10,5 grader.
    Takk for råd ang. hostaen. Den er nå delt, men så lurer jeg på navnet da.

    Håper dere slipper torden!

    SvarSlett
  2. Ja, det var kjempefint å få skiferheller. Tenk at folk vil bare kaste de...

    Jeg har svart deg på navnet i bloggen din.

    Ja, jeg håper tordenværet holder seg langt vekk!

    SvarSlett
  3. Tenk å få skifer. Heldige deg!
    Tordenværet kan du sende hit. Jeg digger slikt vær... :)
    Ha en flott uke.

    SvarSlett
  4. orchis, det ble nok ikke noe tordenvær, i hvertfall ikke noe enda. Det bare regner så det spruter. Jeg vet om mange som liker tordenvær, og synes at det er et flott skue. Vi er alle forskjellige, og det er fint! :-)

    Ha en flott uke du også!

    SvarSlett
  5. Så flink du er. Må nesten fortelle at bestilling på flere navnepinner er sendt. Jeg så jo hvor ryddig det var hos deg, og jeg hadde bare bestilt 50 !!! Det holder jo ikke lenge=er oppbrukt allerede.

    SvarSlett
  6. Bjørg, ryddig her???? Jeg synes at jeg har rot overalt...

    De merkepinnene blir fort brukt opp, ja ;-)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...