søndag 31. mai 2009

Varm dag og hagebesøk

I går vannet jeg nesten hele dagen. Skal si det har blitt tørt her etter alt vindværet som har vært det siste. Vi var i 40 årsdag til en nabo i går, og da var det også veldig varmt helt til sola gikk ned. Etter det ble det iskaldt, og jeg satt med pledd ute og hutret! Skal si det er stor forskjell på dag og natttemeratur fortsatt.

I dag har det vært kjempevarmt her, over 25 grader og ikke et vindpust. Jeg har hatt besøk av Konkel i dag, og han var her i mange timer. Kjempekoselig!
Han er jo så snill for han hadde med et lass med aurikler til meg. Jeg fikk dyttet på han noen småplanter som jeg haddeog noen fuchsiastiklinger, men når jeg skal dele dagliljer skal han få flere av de. Noe må jeg jo få gitt tilbake.
Jeg hadde bakt bringebærkake, og vi satt i mange timer i pavlijongen og pratet. Der var det halvskygge, så det gikk an å sitte der.

Siden jeg sliter litt med plassen og hvor jeg skal gjøre av et lass med aurikler, så må jeg virkelig tenke meg godt om. Men jeg må prøve i morgen å få plassert de, og må prøve å få plantet de i halvskygge. Der trives de best, ingen tvil om det. Men jeg gleder meg virkelig til neste vår, for det må bli en fantastisk blomstring her da.

3 kommentarer:

  1. Så har du fått enda mer som skal plasseres, men det var jo et hyggelig problem da.
    Koselig med sånt hagebesøk:)

    SvarSlett
  2. Har sendt deg en PM.

    Håper vi får like varmt og godt vær i dag:)

    SvarSlett
  3. Juni, ja et sånt plasseringsproblem er bare et luksusproblem ;-)

    Hagebeøk er alltid hyggelig!

    Jeg har svart deg på pm

    SvarSlett

Oppdatering fra planterommet...

 I går pottet jeg om 5 paprikaplanter, og 15 chiliplanter. Jeg priklet også 9 bifftomatspirer over i små potter. Så nå skal jeg ikke så mer ...