mandag 21. mars 2011

Fra den ene ytterligheten til den andre...

I helga var det 13 minusgrader på natta her. I dag har det vært hele 13 varmegrader , så i dag har det vært skikkelig varmt. Snakk om forskjeller!

Jeg har vasket drivhuset i dag, og skulle til å flytte plantene ut der. Heldigvis tok jeg med meg drivhusovnen først, og koblet den til kontakten. Men det var litt av en nedtur, for viften virket ikke i det hele tatt. Jeg mener det kun er to år siden jeg kjøpte den fra Grønt Fokus, så da skulle det vel gå an å reklamere på den?
Jeg må jo ha varme der om natta, så ett eller annet må jeg finne på. Får se hva de svarer først før jeg evt. kjøper noe annet. Noen som har gode erfaringer med andre ovner i drivhus?

Jeg var innom Rønneberg gartneri i dag og kjøpte pluggplanter av Bacopa og Femtunge (Scaevola). Nå har jeg i hvertfall store plassproblemer, for de hadde jeg bare tenkt å flytte rett ut i drivhuset. Så feil kan en ta...

6 kommentarer:

  1. Jeg kjørte forbi deg i går - etter skitur på Skrim. Vi var for slitne og kalde til å stikke innom, ville bare hjem. Det var kaldere der enn vi trodde - og nydelige forhold. Men "betalingen" for de fine forholdene er jo de kalde nettene. Skjønner at du vil 2bli kvitt dem" nå, selv om jeg gjerne vil ha skimuligheter en stund til....

    Lykke til med reklamasjonen. En sånn ovn skal vel kanskje ha forventet levetid på 5 år?

    SvarSlett
  2. Maria, så synd at du ikke kom innom da, men jeg skjønner at det er best å komme seg hjem når en er sliten og kald. Det er pent på Skrim, ja. Det kan godt være kaldt på Skrim og andre fjell så du kan få gått på ski, men ikke her ;)
    Ja, jeg sendte mail til de i ettermiddag, så jeg hører vel fra de i morgen kanskje. En sånn ovn bør holde mer enn to år ja.

    SvarSlett
  3. Vasking av drivhuset var en vårlig syssell, håper du får ordnet med ovn til drivhuset det kan nok ennå komme kjølige dager.

    SvarSlett
  4. Randine, ja det var en vårlig syssel å vaske i går. Godt å bli ferdig med det om ikke annet.
    Jeg må sende tilbake ovnen, så det kan jo ta sin tid dette her.
    Det kommer gartantert kjølige netter igjen ja.

    SvarSlett
  5. Skal si dere har temperatur forskjeller! Ikke lett å vite hvordan man skal kle seg da! Men det er godt å kjenne at det blir varmere og lysere og snart så er det vel frostfritt om nettene også?
    Håper du får en ny vifteovn. Jeg har aldri hatt varme i drivhuset mitt så det vet jeg ingenting om dessverre.

    SvarSlett
  6. Marit, ja her svinger det skikkelig når det gjelder tempraturer. Ikke fullt så varmt i dag, men likevel 11 grader midt på dagen. Snøen smelter og snart er det vår her også :)
    Det med ovnen ordner seg nok. I fjor hadde jeg varme på i drivhuset til slutten av mai, så det er ikke uvanlig her nei.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...