lørdag 9. juli 2011

Tilbake til jorda igjen...

Jeg har vel ikke landet helt enda, for i går var jeg på barselbesøk på sykhuset og så det lille vidunderet for første gang. Først gikk jeg amok i en klesbutikk og kjøpte kjoler og rosa tøy til den lille, og etterpå ble det tatt masse bilder. Spesielt dette her....

I går og i natt har det regnet som bare det som vanlig. Jeg er så lei av regn at jeg kan ikke få sagt det. Det er ikke bare ei skur eller to, det kommer 20-30 mm med regn i slengen. Det er flom i bekken hele tiden, og det er ikke vanlig her.

Det er stadig noe som blomstrer, og nå har også de første liljene sprunget ut.


'Capuchino'
'Rapsody in Blue'
'Warszawska Nike'
'Romantica'

9 kommentarer:

  1. Jeg har ikke problemer med å forstå at du gikk amok i en babyklærbutikk. Det er så mye lekkert.

    Nå må jeg ut å sjekke om min Rapody in blue har flere blomster. Det har vært en. Det frister også med flere klematis. Det fikk jeg ikke til da vi bodde på Kongsberg.

    SvarSlett
  2. Kjekt med en liten prisesse å kunne kjøpe klær til.
    Lekre liljer som blomstrer hos deg nå, spesielt "Capuchino" var flott.
    Jeg er også lei av regnet som fosser ned.

    Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at du gikk amok - det er jo så mange søte plagg å kjøpe til små prinsesser!!!

    Jeg vil også ha slike clematis - men... jeg får dem ikke til - blir bare tynne stengler og lite blomster. Bare alpeklematisen som virkelig slår seg løs. Men jeg får vel gi dem et år til - kanskje det har vært for kaldt de to siste årene???

    Ha en flott lørdagskveld!
    Hilsen Hagealven

    SvarSlett
  4. Gratulerer som bestemor, Marit! Det er stort, spesielt første gangen da :-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med barnebarnet, Marit :-)Livets dessert :-)

    SvarSlett
  6. Åshild, det er mye lekkert ja. De lager så mye fine babyklær nå.

    Så artig at du har bodd på Kongsberg! Jeg har selv bodd der i 44 år. Jeg synes også det var vanskelig å få til clematis der, men her er det ikke noe problem. Merkelig, det er jo kun 3 mil herfra.

    SvarSlett
  7. Randine, ja det er en liten prinsesse som sikkert får mange prinsesseklær etterhvert.

    'Capuchino' er lekker ja. Den er en av de jeg liker best ved siden av de rent hvite selvsagt ;-)

    Det gir seg visst ikke med å regne her heller. Får håpe det snart snur før sommeren er over.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Hagealven, ja det er ikke noe problem å gå amok med å kjøpe små plagg til små prinsesser. Det er snarere et problem å kunne stoppe shoppingen.

    Jeg har også slitt med å få til clematis her. Jeg har kjøpt mange før, og har lenge hatt bare en apleclematis jeg også. Men i fjor høst kjøpte jeg noen store planter på Rom hagemiljø på ettersommeren i fjor. Jeg trodde nesten ikke at de ville overleve denne vinteren så kald som den var, men det gjorde de. Kanskje plantene må være store og ha masse røtter?

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  9. Marosa og Sigrid, takk! Ja, det er spesielt første gangen, og det er livets dessert ja. Det er bare helt fantastisk!

    SvarSlett

Oppdatering fra planterommet...

 I går pottet jeg om 5 paprikaplanter, og 15 chiliplanter. Jeg priklet også 9 bifftomatspirer over i små potter. Så nå skal jeg ikke så mer ...