onsdag 29. august 2012

Fortsatt problemer...

Jeg får ennå ikke lagt til bilder her i bloggen. Er det noen som kan fortelle meg hva som kan være galt? Jeg har ikke brukt pc på en uke, og oppdaget dette problemet i går når jeg skulle legge ut bilder. Jeg ser at andre får lagt ut innlegg med bilder, så derfor lurer jeg på hva som er galt her. Når jeg trykker på ikonet sett inn bilder så står bare siden med et "hjul" som bare laster og laster... Det skjer altså ikke noe hver gang jeg prøver. Hvis det er noen datakyndige som kunne hjelpe meg så hadde jeg blitt veldig glad :-)


Sist helg hadde de markedsdager her og på det lokale gartneriet var det store avslag på planter i to timer. Jeg skulle ha et tre til i hagen og hadde litt problemer med å bestemme meg. Men til slutt falt valget på en rogn med rosa bær. Den heter Sorbus pogonpetala (sto det på lappen), men jeg finner lite info om den. Den har først røde til rosa bær, men skifter siden til hvite bær. Min er oppstammet og sikkert podet. Jeg finner en dvergrogn som heter Sorbus reducta som stemmer med sånn min ser ut på bærene. Er det noen andre som kjenner til denne?

Oppdatering:

Etter at jeg postet dette i dag har jeg prøvd med Internet explorer som nettleser. Jeg trodde da at det skulle ordne seg, men det gjorde det ikke. Jeg får da en feilmelding som sier : Opplasting mislyktes:
Tjeneren gav et ugyldig svar

Jeg googlet dette og ser at det er flere enn meg som har dette problemet med blogger. com. Jeg leser at en dame skriver om dette for fire dager siden som haded akkurat samme problem. Det er en fattig trøst, men da vet jeg at det er ikke hos meg (sannsynligvis) feilen ligger...
Så inntil videre får jeg altså ikke lagt ut bilder. Dvs. med I.E. får jeg hentet bilder som jeg har lagt ut før på bloggen, men får ikke lagt til nye.

32 kommentarer:

  1. Hej Jeg håber du får klaret de sidste problemer med PCèn.
    Desværre kan der være sket en skade i forbindelse med tordenvejret, du må ha en ekspert til at se på computeren?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det kan det jo selvsagt være, men alt annet virker på min pc. Jeg får bare ikke lastet opp bilder inn på bloggen. Nettbanken virker, og da antar jeg at hvis det hadde manglet en oppdatering på f.eks Flash eller Jawa, så hadde jeg ikke kunnet bruke den. Men takk for ditt forslag!

      Slett
  2. Hej Marit.
    Har du spurgt din udbyder - blogspot?
    Prøv at slette dine browserdata - evt. bruge en anden browser.
    Jeg bruger Google Chrome.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har sendt melding til blogger, men får ikke noe svar. Jeg har slettet mine browserdata, men det hjalp ikke. Jeg bruker den samme nettleser som deg, Google Chrome. Blogspot er en del av google, og de svarer ikke enkeltpersoner tror jeg. Så jeg får bare håpe at det retter seg. Klem Marit

      Slett
    2. Jeg har samme problemet som deg, har ikke hatt tid å sette meg ned å feilsøke ennå. Veldig irriterende da jeg har mye bloggstoff på lager...Skal spør min datakyndige ektemann til råds..Nå ser det likevel ut som om jeg greier å laste ned i dette øyeblikk..

      Slett
    3. Gi meg tilbakemelding hvis du har fått det til. Jeg søkte på netter og ser at flere har samme problem.

      Opplasting mislyktes:

      Tjeneren gav et ugyldig svar. Dette står det når jeg prøver med Internet Explorer. Så det hjelper ikke å bruke den nettleseren heller.

      Slett
    4. Jo det gikk greit denne gang. Men jeg forsøkte med et bilde i første omgang. Kanskje det har noe med trafikken på nettet. Etterpå gikk det raskere. Lastet ned ca15 bilder på relativt kort tid....

      Slett
    5. Nydelig høstvarm header du har fått. Jeg har plutselig ikke kapasitet til ny header. Har du vært borti det?

      Slett
    6. Hei! Jeg har akkurat samme problemet, får ikke lastet opp bilder og får samme feilmelding. Megairriterende!! Kan noen legge igjen en kommentar på bloggen min hvis noen finner en løsning???

      Slett
  3. Uff kor du skal plagast....irriterande. Håper nokon kyndige kan trå til så du får orden på det rasere enn raskast.
    Lykke til!!!!
    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal ikke være enkelt... ;-) Det håper jeg også, for dette er så irriterende at jeg har ikke ord. Klem

      Slett
  4. Kjedelig å ikke få lastet opp bilder i bloggen. Rognen med rosa bær var flott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal være sikkert og visst. Dette gjelder jo ikke alle, for du får jo lagt ut bilder. Jeg skjønner ikke dette her.

      Slett
  5. Det e så irriterende når man plages så mye her inne på blogspot, håper du får løst probleme, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fryktelig irriterende. Jeg håper det snart retter seg.

      Slett
  6. Så utrolig kjedelig. Jeg kan ikke noe om data, og kan dessverre ikke hjelpe. Håper du får den hjelpen du trenger=) Lykke til=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjedelig, og jeg kan ikke så mye om data jeg heller. Men jeg har gjort alt jeg kan gjøre uten at det har hjulpet noe dessverre. Google som har blogger svarer ikke enkeltpersoner dessverre, så der er det ikke noe hjelp å få...

      Slett
  7. Przykro mi, ale nie potrafię Ci pomóc :(. Podobną sytuację miałam, ale tylko jeden dzień i bez mojego działania ,minęło. Mam nadzieję, że szybko będziesz mogła umieszczać zdjęcia. Pozdrawiam.
    Jeg beklager, men jeg kan ikke hjelpe deg:.. (Lignende situasjon jeg hadde, men bare én dag, og uten handling min har gått, håper jeg at snart vil du være i stand til å legge ut bildene Yours..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar, Giga. Det er flere som har opplevd dette ja, men jeg håper det ordner seg like fort som hos deg.

      Dzięki za odpowiedź, Giga. Istnieje kilka, którzy doświadczyli tego, tak, ale mam nadzieję, że to działa tak szybko, jak się z tobą.

      Slett
  8. Forferdelig irriterande når slikt skjer... Eg kan dessverre ikkje hjelpe deg eg heller.

    Eg har kvitrogn og dei er iallafall veldig fine, nøysomme og hardføre, så om det er noko liknande du har kjøpt kan du glede deg til det veks til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det virkelig.
      Jeg så på hvitrogn også, og de er også veldig flotte. Dette treet jeg kjøpte er satt til H4, altså ikke så veldig hardført, men nok til at det klarer seg her. Det er et vakkert tre med mørke blader. Bilde kommer senere hvis det ordner seg med problemene :-)

      Slett
  9. Kan du ha brukt opp bildekvoten? Alle bildene du legger i bloggen, legges i en mappe på picasa. Om du bruker Picasa til andre ting også, eller om du legger inn bilder i bloggen i uten å forminske dem først, eller om du bare har lagt ut mange nok bilder i alle bloggene tilsammen - kan det gå fullt. Da pleier det å komme opp et tilbud om å betale for mer plass -- når det hjulet har stått og kvernet leeenge nok.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det første jeg sjekket og det har jeg dobelsjekket også. Jeg vet at bildene ligger i en mappe på picasa. Jeg har kun brukt 9 % av tilgjengelig plass, så problemet ligger ikke der dessverre. Da hadde det vært lett å gjøre noe med. Hjulet har enn så lenge ikke kvernet seg ferdig, så ikke noe lyspunkter der. Men takk for godt forslag, det kunne jo ha vært akkurat det som hadde vært årsaken.

      Slett
  10. Det tenkte jeg på også, Maria. Ser at ei anna Marit: Marits hagekos og litt til, har samme problem som deg!
    Stein hadde noen bra tips for å sjekke opp nettopp det:

    http://frumarit.blogspot.no/2012/08/er-det-noen-der-ute-i-blogg-verden-som.html#comment-form

    Håper du får hjelp med dette, vi savner deg i bloggverden!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er nok ikke det som er problemet hos meg. Men takk for godt tips. Jeg sjekket den bloggen til Fru Marit, og hun bor egentlig veldig nærme meg. Mystisk hele greia. Jeg leste der at det var en annen blogger som hadde fått løst dette for den personen hadde brukt opp kvoten sin hos Picasa. Jeg komprimerer bildene så mye hver gang at jeg har kun brukt 9 % av min kvote. Jeg skulle nesten ønske at det var så enkelt, for da kunne jeg har ordnet det selv. Takk for dine hyggelige ord. Klem :-)

      Slett
  11. Denslags er veldig frustrerende.
    For noen dager siden kom jeg meg ikke inn på egen blogg.

    Fikk beskjed om at passordet var feil selv om jeg trippelsjekket og stavet bokstav for bokstav. Så endret jeg passordet ved å tilføye et par tall. Da kom jeg inn på bloggen en gang, og etterpå var det like ille. Så endret jeg passordet fullstendig med bokstaver og tall.
    Så endelig kunne jeg puste lettet ut. Nå har jeg tilgang til egen blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, det hørtes ikke noe ok ut. Det er frustrerende når sånn ting ikke er i orden. Godt at du fikk ordnet opp i det da.

      Slett
  12. Hvor er det frygtelig irriterende for dig!! :( jeg kan desværre ikke hjælpe dig men prøv at skrive til blogger om fejlen?
    Krydser fingre for du snarest kan sende billeder igen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er irriterende og frustrerende å ikke få lagt ut bilder. Jeg har prøvd å kontakte de, men har så langt ikke lykkes i det. Jeg har fått sendt tilbakemelding til de, men de svarer ikke enkeltpersoner. Så jeg får bare håpe det ordner seg snart :-)

      Slett
  13. Så kjipe greier! Håper virkelig det ordner seg snart! Har tidvis problemer med både det ene og det andre på min blogg, det er vel bare slik det er innimellom. Kjedelig lell! Håper du har en fin dag i dag uansett!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjipe greier dette her. Det har vært mye problemer med blogger ja, så jeg håper at de snart får dette og annet fikset snart. Ha en fin dag du også!

      Slett
  14. Hei! Jeg har prøvd å opprette en blogg og opplever det samme som deg;tjeneren gir et ugyldig svar. Lurte på om du har fått rettet på dette på din blogg, og om du har noen tips til meg? MVH. Trine

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...