lørdag 22. september 2012

En opp ned fugl...

Ja, den kan nesten kalles det, slik som den holder på. Spettmeisen er en spesiell fugl som går nedover med hodet først. Den er en slukhals helt av de store den også, så det er ikke bare nøtteskrika og skjæra som spiser mye! Her står det litt om den i Wikipedia.

Som dere ser så har jeg hengt disse fuglematerene på selve fuglebrettet i kroker. Da kan både skjærer, nøtteskriker og ekorn få spise på fuglebrettet, og så får småfuglene ha maten sin i fred :-)





Jeg ønsker dere alle en riktig fin helg!

16 kommentarer:

  1. Morsom fugl som jeg ikke har i denne have men i en tidligere i Tibirke. Rigtig fin og pæn foderautomat og farverne i dine billeder i dag, kan jeg rigtig godt lide :-)
    Klem
    Rose

    SvarSlett
  2. Så koselig med masse fugler i hagen=) Vi har ikke begynt å mate våre enda, men det er kanskje på tide. Håper du får ei fin helg, Marit=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Flotte billeder du viser af spætmejsen - en fugl som er en flittig "gæst" i min have.
    Ønsker dg en god week-end:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  4. Pomysłowe karmiki, a patrzeć na korzystające z niego ptaki, to duża przyjemność. Pozdrawiam.
    Smarte fuglebrett og se på fugler som bruker det, er det en stor glede. Hilsen.

    SvarSlett
  5. Spettmeisen er artig der den spaserer like godt nedover som oppover trestammene. Fine fuglematere, jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen sånne jeg også.

    SvarSlett
  6. Vi har ikke spettmeis her, trur æ, har aldri lagt merke til den, kor artig fuglemat holder du hadde med den tingen rundt røret, har ikke sett sont her :)

    Fine bilder.

    Ha en fin lørdag, hilsen Lisbeth :D

    SvarSlett
  7. Fine bilder av Spettmeis og fuglemateren, de ser praktiske ut.

    God helg til deg også!

    SvarSlett
  8. Sikke en fin idé med nettet rundt om foderautomaten! Det må jeg se, om vi kan få også her - jeg holder meget af at kigge på fugle og fodrer dem lige som dig. Dejlige billeder!
    Ønsker dig en rigtig god weekend! Klem

    SvarSlett
  9. Det er god underholdning og spettmeisen er en artig skrue.
    Så fine fugl-matere , de skal jeg være på utkikk etter.

    Ha en fin kveld , Maritklem.

    SvarSlett
  10. Det är trevligt att titta på fåglarna men några ekorrar har jag inte sett här på många år. Ha en trevlig kväll /Kram Marika

    SvarSlett
  11. Det å kunne sitte å se på dyr er avslappende. Kjempe koselig å mate fuglene, og det er snart på tide igjen!

    Ønsker deg en fin kveld.! Klem

    SvarSlett
  12. Så kjempekoselig med dette varierte fuglelivet i hagen.....jammen lurt å henge ned fuglemataren til dei minste fuglane så dei ikkje vert invadert av den meir grådige sorten.
    Ha ei god helg.
    klem.

    SvarSlett
  13. Så fint fugleliv du har rundt deg. Her lærte jeg nye ting. Har ihvertfall bestemt meg for å mate fuglene utenfor terrasseområdet i år. Det blir jo så mye gris. Ellers er jeg litt redd for at nabokattene skal ta fuglene. Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  14. Så fine bilder, og en slik fuglemater må jeg også ha!:)Så praktisk for småfuglene!:)God søndag fra oss!:)

    SvarSlett
  15. Hei alle sammen!

    Tusen takk for hyggelige kommentarer! De fuglematerene kjøpte jeg i fjor på Plantasjen. Jeg tror de har de samme i år også :-)

    SvarSlett
  16. Den "opp ned fuglen" blir jeg jo skikkelig i godt humør av!
    hm lurer på om man snart skal sette opp fuglemate stativet, blir inspirert av deg, typisk hær i huset er å nesten vente til det går frost i bakken,så står man der og halvbanner og lurer på hvordan man skal få satt fast pinnen i bakken....

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...