tirsdag 6. november 2012

På en grå novemberdag...

...kan det være godt å ha et stort lager av bilder. Jeg har så mange, så det er ikke vanskelig å finne noe å vise frem. Collager er morsomme å lage, så her kommer en med bilder fra i sommer.


I dag kom den siste martagonløken fra England. Den heter 'Bethan Evans' Den blir nok plantet i en potte og satt halvveis inne/ute i kjellernedgangen. Det er tørt der og under tak, men like kaldt som ute.

I kveld skal jeg på årsmøtet til det lokale hagelaget her. Det er alltid hyggelig å treffes, og vi må vel få laget et program for neste sesong. Håper det er noen som har mange gode forslag... ;-))

Dagens mest sultne...



36 kommentarer:

  1. Fin collage du har laget av Solhattene dine. Det var en lekker ny Martagonlilje du har fått i posten

    Her er det også grått vær med regn.

    H en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den liljen håper jeg blir flott. Det ser jeg først til neste år :-)

      Ha en fin kveld!

      Slett
  2. Ja det er hyggelig å ha bilder å se på og dele nå i mørketiden.
    Fine bilder og flott flaggspett.

    Ha en fin møtekveld, Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, noe må en jo ha å hygge seg med om vinteren. Det er så grått og trist ute nå, at det er ikke mye fint å se på.

      Møtet gikk kjempefint! :-)

      Slett
  3. Så flott collage du har laget! Höres koselig ut med möte i hagelaget. Er det noe jeg er glad for så er det at jeg er medlem i hagelag!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hagelag er koselig å være medlem i. Moro å dele hagegleden med andre.

      Klem!

      Slett
  4. Underbart collage! Så vackra solhattar.
    Vilken fin matgäst du har. Jag har aldrig haft besök av hackspett hos mig.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Maria!

      Jeg bor rett ved siden av skogen, så det er nok derfor den holder til her. Ha det godt! Klem Marit

      Slett
  5. Koselig med solhattbilder på en mørk høstdag :) Det lyser opp! Storfint besøk ser jeg :) Peier å dukke opp noen hos oss også sånn ut på vinteren en gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjekt med noe som lyser opp nå. Det er så mørkt og trist at solhatter er pent å se på nå.
      Den er her hver vinter fra nå av og ut på våren. Det er et par som holder til her tror jeg, for jeg ser stadig to stk.

      Slett
  6. Så fine billeder og en meget smuk collage, Marit - flagspætten kommer også her hos mig og spiser :-) Det lyder spændende med årsmødet i det lokale havelaget, og jeg glæder mig til at se blomsterne af dine martagonløg.
    Klem og en god aften til dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Madame! :-)
      Så hyggelig at du også har besøk av flaggspetten.
      Ja, hagelag er hyggelig å drive med, spesielt når en er så hagegal som meg ;-))
      Jeg håper de liljene blir flotte til neste vår.

      Ha en god aften, klem!

      Slett
  7. Ja, nu må vi "overleve" den mørke vinter på alle de dejlige solskinsbilleder vi har i arkiverne eller rundt omkring på bloggene.
    Jeg brugte sidste år bloggen Signes Vals til at få en dosis solskin en gang i mellem...solen synes altid at skinne i Signes have.
    Dejlig collage du har lavet - jeg er sikker på at jeg kommer til at købe et par purpursolhatte mere til næste år. Den plante er da en kæmpe fornøjelse i haven - jeg har kun haft den hos mig i 2 år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig å ha mange bilder å se på som viser sol og sommer. Det er en god stund til det er sånn igjen. Signe har mange flotte bilder, jeg har mange ganger vært på bloggen hennes.
      Solhatter er kjempefine planter som blomstrer så lenge på ettersommeren. De finnes også etterhvert i så mange fine farger.

      Slett
  8. Ja det er dejligt at have billeder på lager, dem kan vi ikke undvære her i vinterens mørke og kulde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er helt sikkert. De må en trøste seg med nå på vinteren.

      Slett
  9. Welcome Marit!
    Beautiful photographic series.
    I love the purple coneflower.
    Inventories prepared for the birds.
    For me, a lot of birds.
    I cordially greet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, the birds and buttertflies loves the coneflower. Thank you! :-)

      Slett
  10. Ja du, så här års känns det bättre att sitta och se genom sommarens bilder i stället för ut. Härligt collage :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ute er det bare grått og trist. Blomsterbilder er mye bedre å se på :-)

      Slett
  11. Åhhh, jeg fikk sommerstemning av å se på bildene dine, og det var litt fint for ute blåser det veldig og sludder!!! Godt å drømme seg bort. Håper du har det fint. Vibeke=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper at været er blitt bedre hos deg! Godt å ha noe å drømme seg bort i ja! Ha det fint!

      Slett
  12. Herlig sommar colage....ja det er kjekt å drøyme seg vekk i flotte sommar minner.
    Ja, no er det tid for å planlegge neste års program i Hagelaga. Var på slikt møte i går kveld i mitt Hagelag. Det er 50 år neste år...så då tenkte vi ei aldri så lita markering.
    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at hagelaget deres er så gammelt. Hagelaget vårt var 30 år i fjor. Vi holder på med planleggingen nå ja.
      Klem!

      Slett
  13. Åh, det er så utrolig godt å vite at det finnes mange flotte sommerbilder! Hyggelig å se tilbake på når kulden setter seg i kroppen :))

    Ha en hyggelig kveld med hagevenner! klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,de må en se på om vinteren, og glede seg til neste sesong. Da varer sommeren på en måte litt lenger.
      Ha en fin kveld, klem!

      Slett
  14. Så skønne solhatte her i en grå november. Det føles længe siden, at der så sådan ud.

    Han hygger sig rigtig, ham den sultne spætte ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,d et virker egentlig som det er så lenge siden selv om det bare var i august. De er gode å ha disse sommerbildene på denne tiden av året.

      Ja, han spiser masse hver dag. Må passe på å fore de ofte nå.

      Slett
  15. Så flotte solhatter du har, deilige minner :-) Jeg har også besøk av en flaggspett(?) med jevne mellomrom, men på fuglebrettet, den var ny :-) Ha en god uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det er deilige minne alle disse sommerbildene.
      Her er de på fuglebrettet og spiser meiseboller hver dag.
      Ha en fin uke du også!

      Slett
  16. Så nyyydelig!Kolasjen varmet virkelig godt på en kald novemberkveld. Tusen takk skal du ha! Jeg ble så inspirert av deg at jeg debuterte med kolasj i dag:) Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! :-)
      Ha en fin uke du også!

      Slett
  17. Så masse fine hatter, og skjønn flaggspett på besøk!:)Hilsen fra oss i Humlehagen!:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Flaggspetten er fin, ja. Den er på besøk her hver dag :-)

      Slett
  18. Flot collage du har lavet med solhatte- og flot billede af flagspætten.
    Ønsker dig en od onsdag:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hanne Bente! Ha en god aften!
      Klem Marit

      Slett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...