lørdag 3. januar 2015

Nytt år, nye muligheter...

Samme overskrift som året før tror jeg, men det ligger jo en viss sannhet i det... ;)
2015 ligger foran oss som et blankt ark, og det er jo alltid spennende med et nytt år!

Været så langt i dette nye året har vært vindfullt og mildt. Hagen er nå helt uten snø, og det eneste som minner om vinter er isen på hagedammen. 3 grader nå, og det er jo rent varmt i forhold til hvordan januar kan være her på mine breddegrader. Jeg klager ikke på det... ;)

Jeg får fortsette min reise i fjorårets bilder, og her kommer noen gjensyn fra 5.5.14

Helleborus orientalis

Trillium erectum


Div. narcisser

Knoppen på den bittelille Paeonia rockii



Uvularia grandiflora

46 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Jag älskar julrosen och vattenfallet är väldigt vackert. Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gunilla!

      Ha en fin helg du også!

      Slett
  2. Ja, nå ligger det et helt år foran oss, og det er opp til oss å forme det. Jeg er helt sikker på at det blir mange flotte blomster og gleder i 2015 også. Jeg gleder meg.

    Ønsker deg ett riktig godt nytt år.
    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er godt med et helt nytt år, og det er mange muligheter i det til fine opplevleser. Det blir nok mange gleder, og blomster i det nye året også.

      Ha et godt nytt år du også, Vivi!

      Klem, Marit

      Slett
  3. Så fine billeder - jeg glæder mig til foråret :-) Her har vi heller ikke meget, der minder om vinter, men sol og 4 graders varme.
    Ha' en dejlig dag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det gjør jeg også, og det er ikke mye som minner om vinter nå nei...
      Det er stadig plussgrader her også, selv om ikke like mange som hos deg.

      Ha en deilig dag, Gitte, klem!

      Slett
  4. Dejlige billeder! Her er det næsten som om det er forår, som Madame skriver, skinner solen, og det er varmegrader :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det minner om vår dette været vi har her også, men jeg tror vel ikke helt på at vinteren er over enda.

      Slett
  5. Underbara bilder. Vi har inte heller någon snö, och +5,5° nu. Jag gillar det:)
    Ha en fin helg Marit
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg liker også at det ikke er snø når det blir sånn som nå med plussgrader, men jeg ønsker meg snø hvis vinteren kommer tilbake, og det tror vel jeg at den gjør...

      Ha en fin helg du også, Maria!

      Klem, Marit

      Slett
  6. Jeg liker ikke vinteren, men en fordel med den er at man får mere tid til å lese om hage og kose seg med bilder. Nydelige bilder du viser som vanlig, jeg likte spesiellt de to øverste.
    Ha en fin helg i mildværet og blåsten!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det gjør ikke jeg heller, men som du sier så er den ok til å gjøre andre ting. Tusen takk!

      Ha en fin helg du også i vindværet!

      Klem!

      Slett
  7. Hej Marit.Skønne billeder du viser fra året der gik.Her er blæsten aftaget noget og lidt sol er her også.Så nu venter vi bare utålmodigt til forårets kommen.
    Rigtig god weekend tid dig Knus Jette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Jette!

      Tusen takk! Her blåser det stadig like mye i dag som i går, men det skal snart gi seg. Ja, det er bare å glede seg til at våren kommer, selv om det er en stund til enda.

      Ha en god weekend du også!

      Klem, Marit

      Slett
  8. Fine bilder fra begynnelsen av mai, vi har noe å glede oss til fremover bare vinteren er over.

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, vi har veldig mye å glede seg til!

      Ha en fin søndag!

      Slett
  9. Godt nytt år! Jeg har lyst til å forsøke helleborus, men tror den vil overleve hos meg i H5/6?

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg også! Den vanlige Helleborus niger vil nok klare seg hos deg, men den som heter H. orientalis tror jeg nok ikke er herdig mer enn til H4/5. Men det er jo forsøket verdt å prøve, og du har jo mer stabilt snødekke enn her.

      Slett
  10. Godt nytt år! Ja, nytt år og nye muligheter, det er sant. La oss håpe at dette blir et like bra år som det foregående :) Nydelige bilder! Jeg har ikke en eneste julerose, har prøvd å så de uten hell. Jeg tror de er vanskelige å få til fra frø. De eneste en kan være heldige å få kjøpt lokalt er de hvite, og de er jo fine nok!
    Alle gode ønsker for det nye året!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg også! Ja, det får vi virkelig håpe på, selv om det skal vel noe til å få en like flott sesong som den i fjor... Tusen takk!
      Ja, det som er problemet med juleroser er at de må ha helt ferske frø for å få spiring på de, og de må også ha kuldestratifisering. Så absolutt ikke av de enkleste å få til nei...
      De hvite er jo veldig fine de også!
      Tusen takk, og det samme til deg! Hyggelig å høre fra deg :)

      Slett
  11. Flotte bilder :-) vi har fått snø igjen etter at mesteparten forsvant, godt med et lite snødekke før kulda kommer tilbake.
    Ønsker deg ett godt nytt hageår :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Heldige deg som har snø til plantene dine, for her er det ikke så mye som en flekk av snø, bare litt is på gårdsplassen.
      Godt nytt hageår til deg også!

      Slett
  12. Wow! Og vi nærmer oss jo disse tidene langsomt, men sikkert.

    SvarSlett
  13. Igen dejlige forårsblomster fra din hånd, det er skønt, vinderen denne gang er din helleborus, hvor er den fin. 3 grader er varmt hos dig , her er der 5.1 grad og stadig blæsende.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er stadig masse vind her også, men så lenge det blåser er det fortsatt plussgrader. Jeg foretrekker de nå :)

      Klem

      Slett
  14. Så fine bilder :-)
    Og så er det vår og blomstring igjen før vi vet ordet av det :-)
    Ønsker deg et godt nytt år :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ja, heldigvis går det fort nå når det er blitt et nytt år :)

      Godt nytt år til deg også!

      Slett
  15. Her var det jo mange lykkelige gjensyn :-)) Her blomstrer julerose og hassel i dag. Det gjorde litt godt etter jul og innetid :-)) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Det er hyggelig å se de kjente og kjære blomstene igjen. Heldige deg, så varmt er det ikke her, men noen sto og blomstret før kulda kom. Har ikke sett på de etterpå, men kanskje de har tinet opp igjen .)

      God helg!

      Slett
  16. Beautiful series, Marit.
    The Trillium and waterfall are the winners today.
    I wish you a nice weekend. Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Jan!

      I wish you a nice sunday!

      Slett
  17. beautiful blooms. and now that it is january, you can begin counting down until spring. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Yes, I have begun counting dawn to spring :)

      Slett
  18. Hei Marit! Det er så deilig med alle mulighetene som ligger foran oss. Vakre vårbilder. Gleder meg så til våren.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne! Ja, det er helt sikkert! Tusen takk!
      Det gjør jeg også. Ha det godt!

      Slett
  19. Welcome Marit
    Winter weather lobe tricks us.
    Instead, we have a snow-pulse temperature, rain, wind ...
    As a consolation, have given us beautiful flowers.
    Have a nice evening and sunny Sunday.
    Greetings.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia!
      Yes, this is not a usual winter. It is mor like spring with rain and wind.
      Have a nice and quiet Sunday!

      Slett
  20. Nydelige Bilder, ha et flott nyttår og tusen takk for alle hyggelige kommentarer i året som har gått!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Godt nytt år til deg også, og tusen takk for alle hyggelige kommentarer i året som har gått :)

      Slett
  21. Hei Marit

    starten af maj - er en fantastisk tid!

    Rockii og Trillium erectum bliver dagens faviritter!

    Ha en dejlig Helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er den beste tiden av året i begynnelsen av mai... :)

      De er nok mine favoritter også, og jeg gleder meg til de blomstrer igjen :)

      Ha en deilig dag

      Slett
  22. Åhhh, nå gleder jeg meg sånn til vår=) Januar og februar kan bare fly av gårde for min del… Koselige bilder med smak av vår=) Fin søndag til deg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør jeg også! De to månedene kan gjerne forsvinne veldig fort ja, og så kan vårmånedene vare mye lenger... .)

      Ha en fin søndag du også, Vibeke!

      Slett
  23. Jeg ønsker å ha slike vakre vårblomster og ikke bare på bildene. Hilsen.

    SvarSlett
  24. Nu fick jag en sådan enorm längtan efter julrosor.
    Tack för allt fint du bjuder på.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...